Home / ЗДРАВЕ / 7 храни, които са ЗАБРАНЕНИ след тренировка
7 храни, които са ЗАБРАНЕНИ след тренировка

7 храни, които са ЗАБРАНЕНИ след тренировка

Ако искаш да получиш бързи резултати, трябва не само да работиш упорито, но и да внимаваш с какво се храниш след тренировка.

Изтощителните тренировки не са достатъчни, за да се сдобиеш със стройна фигура. Важно е с какво се храниш след това. Виж кои са най-лошите храни след физическо натоварване.

Спортувай и се храни правилно!

Спортувай и се храни правилно!

1. Солени закуски
Не е необичайно да се чувстваш необходимостта от нещо солено след тренировка. Като се има предвид факта, че когато се потиш, губиш ценни хранителни вещества, заедно с водата (включително калий), е нормално да посегнеш към някоя солена закуска. Вместо това, по-добре хапни банан или сухи плодове. Бананите съдържат много калий, което ги прави идеалният заместител на соленките.

2. Сладки храни и газирани напитки
Целта на тренировките е да изгориш възможно най-много калории и мазнини. Ако ще ги наваксваш веднага след излизане от залата, скоро няма да стигнеш до заветната цел. Захарта е известна със своите опустошителни дългосрочни ефекти върху тялото. Една от най-нежеланите реакции е забавянето на обмяната на веществата. Метаболизмът играе важна роля в процеса на отслабване: колкото по-бърз е метаболизмът, толкова по-бързо ще отслабнеш.

3. Мазни храни и закуски
Избягвай бързи храни, мазни закуски, мазни храни, пържени картофи. Не забравяй, че основна ти цел е да намалиш общото количество мазнини, а не да го увеличиш.

4. Сурови зеленчуци
Макар да е вярно, че суровите плодове и зеленчуци са част от здравословния начин на хранене, те не са подходящи след тренировка. В залата ти използваш почти цялата си енергия и изгаряш значително количество калории. Суровите зеленчуци няма да ти помогнат да компенсираш загубата на ценни хранителни вещества, витамини и минерали. Имаш нужда от фибри и протеини, за да подкрепиш мускулите. Зеленчуците са с ниско съдържание на мазнини, но те просто не са достатъчно подходящи за възстановяване след тренировка.

5. Млечен шоколад
Шоколадът не е подходящ след интензивна тренировка, тъй като няма да ти даде хранителните вещества, от които се нуждаеш.

6. Сладкарски изделия
След тренировка се нуждаеш от висококачествени въглехидрати. Въпреки че сладките са пълни с въглехидрати, те не са надежден и здравословен източник на хранителни вещества.

7. Енергийни напитки и сладкиши
Те ще ти дадат енергия преди тренировка, но не са подходящи след физическо натоварване. Освен това, те ще попречат на съня ти, тъй като са високоенергийни. По-добре се фокусирай върху висококачествени ястия, които ще ти дадат протеини и въглехидрати,

7 храни, които са ЗАБРАНЕНИ след тренировка
3 (60%) 2 votes

About Zlatina Galina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top