Home / ДИЕТИ / 7 лесни съвета на диетолозите за идеалната вечеря
7 лесни съвета на диетолозите за идеалната вечеря

7 лесни съвета на диетолозите за идеалната вечеря

Каква трябва да бъде идеалната вечеря, за да не напълняваме и да спим добре

 За това кое е полезно и кое не за организма, диетолозите са единодушни и категорични в няколко неща.

idealnata vecheriaДа се вечеря е задължително, но не по-късно от три – четири часа преди лягане. Блюдото трябва да бъде леко и питателно ( Зеленчуци, сирене, риба). Ако почувствате глад преди лягане непременно хапнете нещо малко,  сънят на празен стомах е кратък и неспокоен. Например, залъче пълнозърнест хляб с малко твърдо сирене и зелена салата , или омлет от два белтъка (жълтъците са твърде богати на калории ), 1 ябълка или някоя друга лека и дребна хапка .

 Това, което е забранено преди лягане:

idealnata vecheria1 . Чай, кафе, шоколад

Кофеинът, който се намира в тъмния шоколад , кафето и чая стимулира централната нервна система и е сигурна гаранция за проблеми със съня . Доказано е, че липсата на сън, от своя страна, намалява имунитета на организма и провокира натрупване на наднорменото тегло.

2 . Фасул на всички видове

Много полезен продукт, богат на фибри и витамини, от съществено значение за храносмилането, но не и преди лягане. Тази тежка храна, не се препоръчва, когато организма почива.

idealnata vecheria3 . Кремообразни сирена

Те представят желиращи агенти – едни от най-сложните сгъстители , които пречат на процеса на храносмилането. Диетолозите препоръчват за вечеря само твърди сирена със съдържание на мазнини не повече от 40% и не по повече от 50 грама. Те са полезни преди лягане, защото съдържат аминокиселината триптофан, която спомага за изработването на хормона на съня – мелатонин.

4 . Сметана и сладка извара

Те не са висококалорични храни, но излишно товарят жлъчния мехур и стомаха – за разтварянето на лактозата са нужни повишени количества жлъчка.

idealnata vecheria5 . Каши, мюсли, трици

Разнообразието от различни готови смеси, както и овесените, за закуска са идеалния вариант, то за вечеря изобщо не пасват, заради дългото време за храносмилането им.

6 . Червено месо

Да затормозите стомаха си преди лягане, с парче печено свинско или говеждо месо със салата, не е най-добрият вариант. Червеното месо е дълготраен продукт и вместо релакс и възстановяване, тялото ви ще изразходва енергия за да храносмила.

idealnata vecheria7 . Чесън, лук, подправки, сол

Гответе за вечеря по-добре без тях. Всички остри подправки, като пипер, джинджифил, чесън, лук – ободряват организма и стимулират апетита. Те могат да предизвикат отново глада само след час. Солта запазва телесните течности. Защо на другата сутрин трябва да сме с подпухнали клепачи?

7 лесни съвета на диетолозите за идеалната вечеря
5 (100%) 1 vote

About Ivanela Petrova

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top