Home / ЗДРАВЕ / Как да се храним при анемия

Как да се храним при анемия

Анемията е болест, която се характеризира с намаляване броя на червените кръвни клетки и спадане на нивото на хемоглобина. Желязодефицитна анемия, както подсказва името й, се дължи на липсата на желязо в организма. Това е най-често срещания вид анемия. Близо 80 % от хората, страдащи от анемия са жени. Особено често, анемията се среща при жените в детеродна възраст. С помощта на някои храни, могат да се набавят необходимите количества желязо в организма и да се засили производството на кръвни клетки. При установена желязодефицитна анемия, трябва да се консумират повече белтъчини. Те се съдържат в месото, рибата и морските дарове. Тези храни повишават нивото на хемоглобина и засилват производството на еритроцити. Трябва да се увеличи приема на витамини В и С. Тях можете да си набавите от плодове и зеленчуци, или да приемате таблетки. Пийте повече сокове и си правете чай от шипки. Трябва да се ограничите от голямо количество мазнини, бобови храни, бял хляб и шоколад. Месото, което можете да консумирате е говеждо, телешко, пилешко или заешко. Яжте нетлъста риба. Плодовете, които стимулират обменните процеси и помагат при анемия са цитрусовите- лимони, портокали, мандарини; банани, ябълки, круши, кайсии, ягоди и малини. Зеленчуците, които съдържат много желязо и помагат при анемия са спанак, червено цвекло, репички, краставици, коприва. Яжте повече млечни продукти и яйца. Яйцата съдържат голямо количество желязо, мед и ненаситени белтъчини. Хапвайте си ориз, орехи, фъстъци. Не забравяйте, че храната трябва да е разнообразна. Не претоварвайте организма си с физически упражнения, почивайте си. Според народната медицина, анемията може да се излекува и ако всеки ден се изпива по една чаша мляко с мед. Благоприятно се отразява на организма и сокът от ряпа, червено цвекло и моркови. За да се излекувате, трябва да се ограничите в консумацията на какао, силен чай и кафе. Когато сте загубили много кръв, можете да възстановите количеството ако хапнете карфиол, броколи, целина, моркови или ядки. Много полезни са портокаловият сок и чаят от горски ягоди.

Как да се храним при анемия
Оцени

About Ivanela Petrova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top