Според Закона за защита на потребителите, имаме право да направим рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното. Макар и много от продавачите да отказват подмяна на стоката или връщане на парите, знайте, че имате право. Потребителят може да направи рекламация, дори и да не притежава гаранция за стоката или услугата. Стига стоката да не е повредена вследствие на неправилна употреба. Първо, когато избирате стока в магазина, внимателно четете какво пише на етикетите. Консултирайте се с продавача кое е най-доброто и най-подходящото за вас. Изпробвайте стоката в магазина. Така шансът да намалите риска от несъответствие е значително по-малък. Много хора подценяват момента с касовата бележка. След като избeрете желания от вас продукт, изчакайте да ви издадат касова бележка. Пазете я не само до напускане на обекта, защото тя служи като гаранция за това, че сте купили продукта точно от този магазин. В случай, че закупената от вас стока не отговаря на качеството или количеството, отбелязани на опаковката, вие сте в пълното си право да се върнете в магазина и да направите рeкламация. Обяснете внимателно на продавача какъв дефект или какво несъответствие сте забелязали. Потърсете правата си. В зависимост от политиката на търговския обект, трябва да подменят продукта ви с нов или да ви върнат парите. Всяка уважаваща себе си компания ще направи нужното, за да удовлетвори клиента. Важно е да знаете, че когато правите рекламация точно и ясно трябва да обясните за проблема. Подгответе се. Подкрепете искането си за смяна на продукта или парично обезщетение с факти. Уверете се, че сте използвали стоката по предназначение. В противен случай, рекламацията ви е неоснователна. Не можем да предявим иск за обезщетение и ако сме размислили за стоката. С други думи, ако закупеният продукт вече не ни харесва, не е по мярка или пък е купен за подарък и после се е оказал неподходящ. Тогава, по закон нямаме право на рекламация. Можем да заменим продукта, само ако продавача се съгласи. Нямаме право на рекламация и ако гаранционният срок на продукта е изтекъл. Ако стоката е закупена дистанционно, с поръчка по телефон или интернет, имаме право да направим рекламация в 7-дневен срок от деня на доставката.