Коледни, Великденски, по случай 8-март или 15-ти септември. Често срещани надписи по витрините на магазините. Доколко обаче си струва да пазаруваме по време на тези намаления?
Ако говорим за другите държави, без много да умуваме отговорът е категорично Да. Що се отнася до България може да има известна доза колебание.
Причината за намаленията в другите държави, когато става дума за дрехи, най-често е стара колекция. Или когато дойде краят на сезона, хората искат да освободят място не само в магазините, но и в складовете. Цената в такива случай се редуцира на 50 или дори 70% от пазарата стойност. Освен това чужденците са достатъчно умни, за да привлекат достатъчно клиенти. Начините са няколко- „купуваш две- получаваш третото безплатно“, „купуваш за определена стойност-получаваш клиентска карта“. За в бъдеще тя ще е мястото, където ще събираш точки. Те от своя страна ще ти позволят различни глезотийки, сред които намаления, томболи и др. Чужденците- хора, родени с късмет.
Каква е ситуацията в България? Има ли тук реална полза от покупките ни по време на намаление? Тук намаленията в хранителните вериги се появяват след срока на годност на продукта. В магазин за обувки или дрехи едва ли ще успееш да купиш намалени останалите от този сезон нови модели. Те ще трябва да бъдат изложени минимум още един сезон, сигурно на същата, а защо не и на по-висока цена! Ако има някакво предложение от рода на „купуваш едно, а второто плащаш на половин цена“, бъдете сигурни, че преди да бъде „намалена“ стоката, цената й е сигурно два или три пъти завишена.
Не ви ли се е случвало да си търсите уред? В единия магазин той е на намалена цена, защото там се провежда кампания. В другия, в който няма- цената му, в която е включен и друг уред като подарък е поне с 20 лв по-ниска.
Струва ли си пазаруването по време на намаления, може да се види само и единствено от продължителността на живот на дадения артикул. Цената не е решаваща. Единствено еуфорията може да остане.
Tagged with: намаления нови модели