Home / ЗДРАВЕ / Как да победим умората?

Как да победим умората?

Според американски учени, чрез правилно хранене можем да се отървем от умората и да преборим стреса. Ако искаме да се чувстваме по-бодри и енергични, не трябва да се наливаме с кафе до припадък, а трябва да ядем повече ядки, семена и кисело мляко. Специалистите препоръчват да включим в менюто си овесени ядки, бадеми, орехи и семки. Овесените ядки освобождават енергия по-бързо, но засищат организма за по-дълго време и не увеличават нивото на кръвната захар. Фибрите в овесените ядки подпомагат храносмилането и подхранват полезните бактерии в организма ни. Освен това, в ядките се съдържат различни витамини, магнезий и фосфор.

Продуктите, които имат високо съдържание на желязо също помагат в борбата с умората. Те имат тонизиращ ефект върху организма и са изключителен източник не енергия. Такива продукти са спанакът, цвеклото и ябълките. Желязото спомага за по-бързото доставяне на кислород до клетките и забързва функциите им. Ниските нива на желязо в организма могат да предизвикат физическо или психическо неразположение, загуба на апетит, безсъние, анемия.
Други подходящи храни при умора са крушите, сливите, черешите и цитрусовите плодове. Избягвайте банани, стафиди, фурми и смокини. Тези плодове са много сладки, а повишаването на кръвната захар действа натоварващо на организма. Ето защо трябва да се откажете и от сладкишите, ако искате да се справите с хроничната умора. Те изтощават организма и предизвикват сънливост. Такъв е и ефектът на алкохола и на газираните безалкохолни напитки.
Ако избягвате мазните храни, също ще си осигурите повече енергия. За да сте по-бодри, трябва да изключите от менюто си тестените изделия и пържените храни. Тестените храни, както и сладките, водят до бързо покачване на глюкозата в кръвта, а пържените храни дразнят стомаха.
За да се справите с умората, освен да се храните здравословно трябва да спите поне седем часа на денонощие, да намалите стреса и да спортувате.

Как да победим умората?
Оцени

About Ivanela Petrova

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top