Home / ДИЕТИ / Основни грешки при отслабване

Основни грешки при отслабване

Ето кои са грешките, които допускаме най-често при отслабване в стремежа си да постигнем желаната фигура. Сигурно си мислите, че правите всичко както трябва? Но защо въпреки всичките ви усилия стрелката на кантара не помръдва? Вижте защо.

1. Имате нереалистични очаквания
Диетите, които ви убеждават, че за минимален период от време ще постигнете максимален резултат наистина звучат прекрасно. Подлагате се на драстична диета и разчитате на бързото сваляне на килограмите. Запомнете, че здравословното отслабване е в рамките на 1-2 килограма седмично. Не си поставяйте неизпълними цели и забавете темпото. Според диетолозите, хората, които отслабват прекалено бързо, възвръщат килограмите си само след няколко седмици. Важно е да бъдете търпеливи и да оценявате всеки свален килограм.

2. Лишавате се прекалено много
Диетата или здравословното хранене за вас изключват напълно всички любими храни. Но всъщност лишаването най-често води до преяждане. Един ден просто не издържате и се нахвърляте върху храната. За да отслабнете трябва да изберете балансирана диета, която да включва всички видове храна. Не трябва да лишавате организма си дори и от най-вредните храни. Но трябва да внимавате все пак с количеството.

3. Използвате храната като награда за добре свършена работа
Този метод със сигурност ще навреди на опитите ви да преборите килограмите. Вместо да се награждавате с шоколадова торта, можете да си подарите нова дрешка или да се зарадвате в някое козметично студио.

4. Пропускате хранене
Ако си мислите, че ще намалите калорийния си прием за деня като пропуснете хранене – грешите. Това само ще ви накара да компенсирате липсата при следващото ядене. По-добре се фокусирайте върху количеството на храната, а не върху броя на храненията.

5. Пиете много калорични напитки
Макар и да не го осъзнавате, това е една често допускана грешка. Обърнете внимание на напитките и на калорийното им съдържание. Стойте далеч от сладки и газирани безалкохолни напитки.

6. Ограничавате се от течности
Това също не е добър вариант. Ограничете само сладките напитки, но пийте повече вода и чай. Именно водата помага за по-бързото изхвърляне на токсините от организма. Освен това, ако изпиете по една чаша вода преди хранене, ще намалите чувството за глад и ще изядете по-малко количество храна.

7. Не се движите достатъчно
Ако си мислите, че само с гладуване и ограничаване на храната ще отслабнете, отново грешите. Не пренебрегвайте движението и спорта. За да загубите около 400 грама на седмица, трябва да изгорите около 500 калории на ден. Можете да го направите ако се движите един час на ден или прекарвате минимум половин час във фитнеса.

8. Не си доспивате
Недоспиването също е фактор, който влияе на диетата. Ако не успявате да си осигурите поне 7 часа сън на денонощие, нивото на хормона, който стимулира апетита се увеличава.

Основни грешки при отслабване
5 (100%) 2 votes

About Ivanela Petrova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top