Home / ДОМ / Какво представляват бягащите пътеки?
Какво представляват бягащите пътеки?

Какво представляват бягащите пътеки?

Ако сте от хората, които обичат да правят джогинг в парка, сигурно не обичате лютите зимни студове или проливните дъждове. Колко често Ви се е случвало да пропуснете бягане, заради лошото време? Ако разполагате с бягаща пътека, проблема е решен! Ако все още има хора, които не знаят какво представляват бягащите пътеки, нека обясним. Това са фитнес машини, които имитират ходене или бягане на място. Те имат движеща се платформа, по която Вие вървите или тичате, но това става на едно място.

Бягащите пътеки  симулират бягане и ходене, а някои от тях имат опция за вървене и тичане под наклон-всички тези физически дейности са ефективен метод за контрол на теглото и горене на мазнини, а също така за подобряване на общото здравословно състояние. Тези фитнес машини стават все по-популярни и по-широко използвани, а с напредването на технологиите се произвеждат все по-модерни, по-надеждни и многофункционални бягащи пътеки.

Електронния дисплей на бягащите пътеки служи за въвеждане или извеждане на информация, за програмиране на скоростта или наклона на уреда. По-модерните бягащи пътеки имат много програми, някои от които зависят от пулса ви, а други се стремят да изгорят дадено количество калории за въведено от вас време. Повечето пътеки отчитат и показват изразходваните калории, моментната скорост, моментния наклон, пулса, и изминатото разстояние, а някои по-иновативни модели могат да определят  средната скорост, средния наклон, средния пулс и други показатели.

Кои мускулни групи натоварват бягащите пътеки?

Трябва да знаете, че при използването на бягаща пътека много малко мускулни групи бездействат. Най-много натоварени са квадрицепсите, задната бедрена мускулатура, глутеусите, прасците, тибиалисите и солеусите. Другите мускулни групи подпомагат движението на активните мускули и стабилизират действията им. Когато ходите на бягащата пътека, квадрицепсите вземат по-малко участие, отколкото при тичането. Някои от бягащите пътеки предлагат опция за тичане по наклон, при което натоварването пада главно върху задната бедрена мускулатура и глутеусите. Ако пък извършвате ходене по наклон, натоварвате глутеусите.

Каква бягаща пътека да изберем?

Бягащите пътеки имат много разновидности, но главно се делят на домашни и професионални. Ако обичате да тренирате в комфорта на вашия дом, ще изберете домашна бягаща пътека. Тя би трябвало да бъде с по-ниска цена и ще Ви послужи отлично, като средство за намаляване на теглото и поддържане на тонуса, а също така и за рехабилитация. Някои домашни бягащи пътеки са така създадени, че лесно да се сгъват и прибират за да не Ви пречат, когато приключите тренировката. Във фитнес залите, обикновено бягащите пътеки са професионални. Имат компютър с много функции и са доста по-обемни и здрави.

Когато избирате бягаща пътека

Да предположим, че сте решили да си закупите бягаща пътека за дома. Има някои неща, с които трябва да се съобразите. На първо място това е размера-трябва да сте сигурни, че пътеката която сте избрали отговаря на планираното  място във вашия дом, с достатъчно място за монтиране и демонтиране. Както казахме, има бягащи пътеки, които предлагат опция са сгъване, така че ако дома Ви не е много широк обмислете и този вариант. Бягащата пътека трябва да е стабилна, без клатене, друсане, тракане или вибриране на всяка стъпка. Нейната бягаща повърхност трябва да е достатъчно дълга и широка, и да се движи плавно.
Бягащи пътеки може да разгледате тук: http://www.fitneshrani.com/category/fitnes-i-sport/fitnes-mashini/byagashti-pateki/

 

Какво представляват бягащите пътеки?
5 (100%) 1 vote

About Ivanela Petrova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top