Независимо дали търсите нова работа, искате да смените професията си или се нуждаете от нещо допълнително, намирането на работа изисква да сте наясно със себе си и възможностите си и да имате реална представа за трудовия пазар в момента.
Във времена на криза е много трудно да намерите работа-мечта. Това не означава, че трябва да спрете да търсите. Наличието на цел ще ви даде решителност и увереност, така необходими в тази мисия. Ето и нашите съвети как да стане това.
Ревизирайте автобиографията си
Преди да започнете да си търсите нова работа, се уверете, че автобиографията ви е в крак с времето. CV-то трябва да показва кой си, откъде идваш, какво си учил, какъв опит имаш и какво можеш да предложиш. Бъдете честни! Ако сега излъжете, лъжата ще се върне по-късно, за да ви преследва. Използвайте активни глаголи. Прегледайте автобиографията си няколко пъти за граматични и правописни грешки. Дори нещо толкова просто като правописна грешка може да се отрази отрицателно върху възможностите ви за нова работа. Важно е не само какво пише, но и как се чете, затова използвайте прост класически шрифт, черно мастило и бяла хартия. Използвайте удебелен или наклонен шрифт пестеливо, ако изобщо се налага.
Разкажете за себе си в 30 секунди
Много структурирани интервюта, особено тези в големите компании, започват с въпрос като "Разкажете ми за себе си". Интервюиращият не иска да ви върне в 1 клас, а да ви накара да се отпуснете и да разбере нещо за вашия начин на живот. Бъдете кратки – не повече от 30 секунди. Опитайте и да не звучите като робот, като за целта импровизирайте.
Покажете, че искате развитие
Направете списък с уменията, които искате да придобиете. Вашият нов работодател ще иска да разбере как възнамерявате да станете по-добър служител. Помислете за това какви умения ще ви направят по-компетентни в позицията, за която кандидатствате.
Логическо мислене и обработка на информацията
Може би работата ви ще включва обработване и организиране на информация, поемане на отговорност и взимане на ефективни и разумни решения. Покажете, че това не е проблем за вас.
Добри умения за общуване
Работодателите са склонни да наемат хора, които са склонни да изразяват своите мисли ефективно чрез вербална и писмена комуникация. Хората, които са добри в работата си, обикновено са умели и в писането, и в говоренето.
[…] Служителите, които са последователни в работата си и показват добри професионални умения, са радост за шефовете си. Те имат най-големи шансове за израстване в рамките на организацията. Колкото по-малко се налага шефът ти да се концентрира върху ежедневните ти задачи, толкова повече той ще се съсредоточи върху своите задължения. […]